سومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرداری فیض آباد برگزار شد

سومین جلسه ستاد باز آفرینی شهری در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری با دعوت از مسئولین شهرستان و دست اندرکاران این ستاد در محل فرمانداری شهرستان مه ولات برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی شهرداری فیض آباد، در آغاز جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم فرماندار و رئیس ستاد بازآفرینی شهری شهرستان مه ولات ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه از اقدامات انجام شده شهرداری شامل تهیه نقشه ها، برگزاری جلسات، پروژه های تحقیقاتی و اجرایی و پیگیری های مصوبات تقدیر نمودند.

در ادامه عنوان نمودند ستاد بازآفرینی شهری در دولت تدبیر و امید با اهداف ایمن سازی، مقاوم سازی و بازسازی بافت های فرسوده و قدیمی با حفظ اصالت ایرانی اسلامی هویت شهری در جهت به حداقل رساندن خسارات حوادث مترقبه تشکیل شده است و این طرح تنها شامل بافت فرسوده نمی باشد و می بایست در بافت های جدید شهری نیز تمامی موارد ایمنی و حائز اهمیت مورد توجه باشد و تمامی ادارات و سازمان های خدمت رسان با مشارکت، از یک طرح پیروی و از موازی کاری و خسارت به بیت المال جلوگیری نمایند.

در ادامه جعفری شهردار فیض آباد ضمن خیر مقدم و تشکر از حاضرین در جلسه گزارشی از عملکرد ستاد بازآفرینی ارائه نمودند که در این گزارش بررسی نقاط هدف شامل تهیه طرح و فعالیت شهرداری در خصوص بازسازی خیابان ارگ، رباط و حمام لطفعلی خان ارائه نمودند و این نقاط را منطقه هدف احیاء بافت قدیمی و اصالت شهر فیض آباد که عملیات طراحی و بازسازی آن با همکاری دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد عنوان نمودند.

پس از ارائه نقطه نظرات و ایده های اجرایی اعضای ستاد، مصوبه های زیر به تصویب رسیدند :

۱- مقرر گردید به منظور بهرمندی از ظرفیتهای سهمیه قیر مناطق هدف ستاد باز آفرینی که شامل بافت فرسوده و سکونتگاههای غیر  رسمی و معابر فاقد آسفابت و آسفالت مضمحل می باشد در قالب نقشه و فابلهای مرتبط و مورد نیاز ستاد استان توسط شهرداری و دبیرخانه ستاد باز آفرینی شهر فیض آباد به ستاد استان و اداره کل راه و شهرسازی ارسال تا در قالب اقدام مشترک نسبت به اختصاص سهمیه قیر اقدام شود و همچنین شهرداری نسبت به تنظیم تفاهم نامه فی مابین شهرداری و اداره محترم راه و شهرسازی اقدام نماید.

۲- مقرر گردید خیابان ارگ فیض آباد ( طالقانی شمالی و جنوبی ) در قالب طرح احیای بافتهای تاریخی و فرسوده با عنوان احیای ارگ فیض آباد که دارای عناصر تاریخی حمام لطفعلی خان و رباط تاریخی و چند منزل مسکونی دارای ارزش تاریخ می باشد در قالب طرح اقدام مشترک با عنوان ( طرح احیای ارگ فیض آباد ) به ستاد باز آفرینی استان معرفی تا با استفاده از نظر مشاورین مربوطه و ظرفیتهای محلی و استانی نسبت به  احیا ارگ و این مسیر تاریخی اقدام شود.

۳- مقرر گردید منطقه مسکونی منطقه خیابان بهار که سابقا” ساخته شده دارای سکونت می باشد و همه دارای انشعابات خدماتی می باشند  به جهت توانمندس ازی ساکنین و منطقه  و جلوگیری از از گسترش و همچنین اقدامات فرهنگی جهت ارتقای سطح فرهنگی در قالب ستاد باز آفرینی و اقدام مشترک به ستاد استان معرفی تا با استفاده از ظرفیتهای استانی و حلی نسبت به رفع مشکلات منطقه اقدام شود .

۴- مقرر گردید ساختمان های دارای ارزش تاریخی مثل حمام لطفعلی خان و رباط تاریخی شهر فیض آباد در قالب ستاد بازآفزینی به ستاد استان جهت بازسازی و مرمت و  جذب اعتبارات و بودجه ارسال گردد.

۵- کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان به افراد تحت تکفل خود جهت بازسازی و ایمن سازی منازل مسکونی واقع در بافت فرسوده  مساعدت لازم را معمول دارد.

۶- با عنایت به  صدور احکام اعضاء، کلیه جلسات تحت عنوان کارگروه های تخصصی ستاد بازآفرینی مستمرتشکیل گردند.

۷- مصوب شد اداره محترم ثبت اسناد و املاک شهرستان مه و لات نسبت به استعلام و کنترل سند مالکیت از املاک کلیه ادارات دولتی شهرستان اقدام و نتیجه را به دبیرخانه ستاد گزارش نماید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *