نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر فیض آباد با اصحاب رسانه

نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر فیض آباد با اصحاب رسانه سه شنبه، ۱۷ تیرماه ماه با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل دفتر شهردار فیض آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری فیض آباد؛ نشست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر فیض آباد با اصحاب رسانه در شهرستان مه ولات با محوریت عملکرد شهرداری از ابتدای بهمن ماه سال ۹۶ تا خرداد ماه ۹۹ برگزار گردید و در انتهای این جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

جواد جعفری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است و شامل بودجه‌های دولتی نمی‌شود که مدیریت درآمد و هزینه آن بر عهده شهرداری‌ است و در قانون بیش از ۳۰۰ وظیفه برای شهرداری پیش بینی شده که متاسفانه تناسبی با درآمدهای موجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بودجه این شهرداری در سال ۹۶ چهل میلیارد ریال بوده است عنوان کرد این بودجه در سال ۹۹ به ۱۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: بودجه مطلوب جهت ارائه خدمات به شهروندان بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال است که امیدواریم به زودی به تحقق این اعتبار دست یابیم.

شهردار فیض آباد افزود: یکی از مهمترین اهداف شهرداری از ابتدای آغاز به کار اینجانب بروزرسانی حوزه فناوری اطلاعات (IT) و تحقق شهرداری الکترونیک بوده است و بدیهی است که تحقق شهرداری الکترونیک دارای مزیت های بسیاری است.

به عنوان مثال شهروندی که برای انجام کاری به شهرداری مراجعه می کند و با مسائلی نظیر سر کله زدن مدیران یا کارمندان مواجه می شود و یا وجود سیستم های نامنظم رویه های کاری و بوروکراسی باعث می شود تا انجام یک فعالیت اداری فرآیند ثابت و معینی را طی نکند.

در راستای تحقق این هدف اقدامات زیربنایی شامل فعالسازی اتوماسیون اداری، استقرار سیستم جامع شهرسازی، دیجیتالی نمودن بایگانی، ممیزی املاک شهر و … انجام شده است و به زودی شاهد بهره برداری از امکانات سیستم های مذکور شامل حذف بوروکراسی و تبدیل آن به اطلاعات دیجیتالی ، توجه به ارتباطات الکترونیک، پرداخت عوارض درآمد، شهرسازی، نوسازی و … از طریق اینترنت و غیر حضوری و در انتها اطلاع رسانی به موقع در مورد قوانین و فعالیت های مربوط به شهر هستیم.

شهردار فیض آباد در ادامه نشست گزارش کاملی از اقدامات واحدهای فضای سبز، عمران، خدمات شهری و اقدامات فرهنگی و اجتماعی انجام شده ارائه نمود و در انتهای جلسه خبرنگاران نیز سوالات خود را با موضوعاتی شامل اقدامات شهرداری در معرفی شهرستان، وضعیت سگ‌های ولگرد سطح شهر، سهم شهرستان مه‌ولات از گردشگری، اقدامات شهرداری در ورودی‌ شهرستان و افزایش محدوده شهری از سوی خبرنگاران مطرح نمودند که توسط شهردار و مسئولین دوایر به سوالات پاسخ داده شد.

عزار رئیس شورای شهر نیز در خلال مراسم اظهار داشت: در خصوص مسائل شهری نیاز به برنامه های فرهنگی بیشتری است و نیار است شهرداری با همکاری اتاق اصناف با برخی از شغل های مزاحم در شهر برخورد داشته باشد.

علی خانی معاون شهردار نیز در این جلسه اظهار داشت: برای پیشبرد هرچه بهتر در اهداف شهری نیاز است شهروندان سهم خود را به پردازند و در خصوص پول‌های که مراکز خرید پسته از کشاوزران به علت عوارض شهری گرفته‌اند باید تصمیم گیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *