رونمائی از ۳ طرح بزرگ مطالعه و تصویب شده شهر فیض آباد

مراسم رونمایی از سه طرح‌ عمرانی و بازآفرینی شهری شهرداری فیض آباد با حضور مسئولین، بزرگان و معتمدین شهر در سالن شهرداری فیض آباد برگزار شد.

🔹به گزارش روابط عمومی شهرداری فیض آباد؛ در مراسمی که صبح اولین روز تیرماه در محل تالار شهر شهرداری فیض آباد برگزار شد، جعفری شهردار فیض آباد با اشاره به رونمایی از سه طرح مطالعاتی تصویب شده این شهرداری گفت: از اسفند ماه سال ۹۷ طرح مطالعات بازپیرایی و باززنده سازی خیابان ارگ، طرح مطالعاتی بازپیرایی بلوار امام رضا(ع) و طرح بازارچه ورودی شهر فیض آباد (واقع در میدان فلسطین) در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه تهیه این طرح ها از سال ۹۷ در دستور کار شهرداری گرفته است، افزود: طی تفاهم نامه همکاری شهرداری فیض آباد با دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد، این دانشگاه پس از بررسی های میدانی و جلسات متعدد طرح های تهیه شده را طراحی و ارائه نموده است.

🔹وی در خصوص طرح بازپیرایی بلوار امام رضا(ع) و بازارچه ورودی شهر اظهار داشت؛ با توجه کاربری فضای سبز تعریف شده در طرح تفضیلی شهر، درخواست تغییر کاربری و اجرای طرح جهت بررسی به کمیسیون ماده ۵ شورای عالی معماری و شهرسازی استان ارسال و پس از پیگیری های بسیار و جلسات متعدد با مسئولین این اداره کل، در تاریخ ۱۵/۰۲/۱۴۰۰ به تصویب رسید.
وی افزود، این طرح ها با هدف رونق اقتصادی و استفاده ازظرفیت کریدوری شهر فیض آباد طـراحی و به تصویب رسیـده و شامل ۸ واحد تجاری مدولار، نمازخانه، آمفی تئاتر روباز، پارکینگ خودروهای سبک و سنگین، گلخانه و فضای باز کاشت گیاه، زمین های روزشی روزباز، فضای بازی کودکان، ایستگاه و رینگ دوچرخه سواری، استراحتگاه گردشگری، باغ ایرانی و فضاهای خدماتی همچون سرویس بهداشتی وضوخانه، اتاق مادر و کودک و … می باشد، در طراحی این پروژه رواق های نیمه باز، تمامی این فضاها را بهم متصل نموده و راسته بـازاری مـدرن با الهـام از هویت تاریخی و محصول استراتژیک شهر به وجود آورده است.

🔹وی در ادامه در خصوص طرح گذر تاریخی شهر (خیابان ارگ) نیز اظهار داشت؛ این طرح در مجاورت محور امام خمینی (ره) و طالقانی به مساحت ۲٫۷ هکتار طراحی شده است.
در طراحی این طرح، بافت کهن شهری و عناصر ارزشمند با داشتن خاطرات جمعی و عناصر مختلف هویتی، تجربه هایی ارزشمنـد که نه تنهـا در بُعد فرهنگی- اجتماعی به عنوان هویت ملی، بلکه در بعد اقتصادی نیز جزئی از ثروت های ملی هستند در نظر گرفته شده اند.
وی در انتها افزود؛ طراحی محیط شهری پاسخگو در مقیاس شهری به منظور ایجاد بستری مناسب برای بروز فعالیت های فرهنگی، اجتماعی با تاکید بر حفظ هویت تاریخی مهمترین هدف در طراحی این طرح بوده است.

🔹در پایان این جلسه از سه خودرو سبک خریداری شده با اعتبار ۶ میلیارد ریال به عنوان تجهیزات جدید افزوده شده به ناوگان حوزه مدیریت شهری شهرداری فیض آباد بهره برداری شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *